Onderhandelen is een evenwichtsoefening die je kan leren

Meer klanten en meer marge is mogelijk!

5% gaat naar het goede doel

 

 

 

Opgelet: nieuwe cursus 2017-2018 : ga naar: http://www.directmeerverkopen.be/215907927

 

“U bent te duur”  (Praktijkworkshop: “nu leren morgen gebruiken”)

 Maak klanten en verkoop meer met behoud van marge dankzij de juiste onderhandeltechnieken

Krijg je als verkoper, zaakvoerder of zelfstandige regelmatig te horen dat je te duur bent? De praktijk wijst uit dat we daar in 80% van de gevallen verkeerd op reageren.

Een greep uit veel gehoorde antwoorden op het terrein en ook tijdens de seminaries:

-          "Over welk verschil spreken we?"

-           “Vergelijken we wel appelen met appelen?”

-          “Laat ons even bekijken wat het allemaal inhoudt.”

-           "Euh, met wie vergelijkt u het dan?"

-          "Ja, maar u moet begrijpen dat....."

Geen slechte pogingen, het kan wel écht veel beter.

Te lage prijzen tasten het rendement van veel bedrijven sterk aan. In deze tijden is de prijzendruk sterk toegenomen. We verwachten dat zich dat zal doorzetten, crisis of niet! Weten hoe onderhandelen is dus beslist geen luxe.

Op deze bijzonder praktische en interactieve workshop leer je hoe daar juist mee om te gaan, en hoe je op een subtiele en gezonde manier kan onderhandelen. De onderhandelingsfase is één van die momenten van waarheid die je moet beheersen. Met deze technieken haal je direct een veel beter resultaat.

Extra meegenomen: je steunt Artsen Zonder Grenzen bij hun inspanningen.

Je zal:

- weten en uittesten welke woorden en zinnen je best gebruikt om de lange termijnrelatie    te verzekeren en toch voldoende slagkrachtig te blijven

- met meer vertrouwen en kracht kunnen onderhandelen

- weten hoe te reageren tijdens cruciale onderhandelmomenten

- niet meer twijfelen bij onderhandelen

- je eigen onderhandelsterkte evalueren en verbeteren

- je sterker voelen, en dat ook uitstralen

- onderhandelen direct in de praktijk kunnen zetten

- weten en uittesten hoe je over concurrenten kan spreken

 Een greep uit de reacties van vorige trainingen:

- "Aanrader!" (Fernand, zaakvoerder verlichting)

- "Ik heb ondanks mijn ervaring zeer veel zaken bijgeleerd, verwonderlijk" (Ignace, vertegenwoordiger medisch meubilair)

- "In die paar uur hebben we met ons team 11 actiepunten genoteerd, daar zijn we maanden mee bezig."  Patrick- Sales Director      

-          “Ik weet nu écht wat ik moet doen als de aankoper me zegt: “dat is te duur” (Marc, zaakvoerder industrie)

-          “Ik heb goed kunnen inzien wat mijn fouten waren in de onderhandelingen tot nu. Een paar wijzigingen daarin hebben mijn resultaten écht veranderd.” (Diederick, zaakvoerder feestzaal)

-          "Na veel twijfelen ingeschreven. Geen minuut spijt van, want door de bijzonder praktische stijl is mijn onderhandel-onzekerheid grotendeels weggevallen. Ik haal betere resultaten, maar vooral; ik voel me veel sterker en beter voorbereid. (Sheila, verkoop ICT systemen)

 Voor wie:

Zaakvoerders, account managers, verkopers, sales managers, service techniekers, zelfstandigen, vrije beroepen, kortom, iedereen die met deze problematiek te maken heeft. We krijgen goede feedback van zowel beginners als zeer ervaren (>20 jaar) deelnemers.

 Programma:

Bewustmaking – inleiding: geef direct het juiste antwoord op "U bent te duur"

Test uw niveau van onderhandeling

De mentale instelling: NAC

Essentiële communicatievaardigheden

De stappen in onderhandeling – verdedig uw prijs

Bluf of niet bluf? : hoe daarop reageren?

Nieuw: vraagstellingstechnieken die "u bent te duur" VERMIJDEN

Diverse stappen en aanwijzingen die de onderhandeling versterken

7 tips om sterk te reageren in veel voorkomende situaties

5 oriêntaties en soorten aankopers: gebruik het in je voordeel

 

Ervaren trainer

Philippe Sarens is al 20 jaar met verkoop en management bezig. Eerst in de marketing, nadien als verkoper en dan als sales manager en general manager.   Hij verzorgt sales audits, geeft coaching en training, en gaat daarbij ook steeds mee op het terrein. Geen theoretisch gezever dus, maar realistische gesprekken en rollenspelen die u uw hele carrière mee zal dragen. Zijn vroegere ervaring als aankoper is daarbij direct merkbaar. Hij vertrekt vanuit uw sterkten, en zorgt ervoor dat u de juiste dingen doet op cruciale momenten van waarheid. Unizo vraagt hem elk jaar om te komen spreken en animeren m.b.t. diverse commerciële technieken. http://www.ondernemersacademie.be/opleiding/sales-op-maat-van-de-bouwondernemer#program Met deze workshops haalt hij zeer hoge tevredenheidscores. (8,8 à 9,4/10 gemiddeld) 

 

Praktische info, Waar? Wanneer?

Opgelet, voor de nieuwe cursus, ga naar:  http://www.directmeerverkopen.be/215907894

"Verkoop is als fietsen: blijf rijden of je valt"