“Als niet verkoper commercieel bijdragen, kan ik dat?"

(Praktijkworkshop: “nu leren morgen gebruiken”)

Hoe kan ik als niet-verkoper toch helpen om meer verkoop en meer marge te realiseren.                                      

 In tijden van crisis moeten we allemaal wel bijdragen tot “het resultaat”.

Wist je dat je als niet-verkoper soms meer commerciële troeven hebt als echte verkopers?

 “Jazeker, ik wil wel, maar hoe?” klinkt het dan.

“Ik ben zelf geen verkoper. En ik wil vooral niet als een verkoper overkomen.”

Terechte vragen en bedenkingen.

Daarom hebben we deze praktische en interactieve workshop gecreëerd.

Hoe slaag ik erin mijn bedrijf commercieel te ondersteunen, zonder de “gehaaide” verkoper te worden?

Na deze workshop zal je direct heel wat (subtiele) zaken kunnen doen, waardoor je –soms gevoelig- je steent(je) kan bijdragen tot het resultaat

 

Je zal:

- direct inzichten krijgen in de toegevoegde waarde
- commerciële basisingrediënten meekrijgen

- diverse ideeën opmaken om de resultaten van het bedrijf te ondersteunen
- inzien waarom je soms effectiever bent dan de gemiddelde verkoper

- je sterker voelen in je toegevoegde waarde, en dat ook uitstralen

 

Voor wie:

Niet-commerciële medewerkers, finance, administratie, operations, techniekers binnen of buiten, R&D, niet commerciële zaakvoerders, reactieve binnendienst en anderen.

 

Programma:

Verschillende definities en inzichten (vb: wat is cross-selling, en wat kan ik daarmee?)

Diverse praktijkideeën direct toepasbaar

Bijzonder eenvoudige, maar krachtige technieken om tot resultaat te komen zonder het gevoel te hebben gehad van te “verkopen”

 Ervaren trainer

Philippe Sarens is al 20 jaar met verkoop en management bezig. Eerst in de marketing, nadien als verkoper en dan als sales manager en general manager.   Hij verzorgt sales audits, geeft coaching en training, en gaat daarbij ook steeds mee op het terrein voor alle soorten bedrijven. Geen theoretische benaderingen dus, maar realistische gesprekken en interacties die u uw hele carrière mee zal dragen. Zijn vroegere ervaring als bediende en nadien als manager en directie is daarbij direct merkbaar. Hij vertrekt vanuit uw sterkten, en zorgt ervoor dat u de juiste dingen doet op cruciale momenten van waarheid. Ethisch bedrijfsvoeren staat bij hem hoog in het vaandel. Met zijn workshops haalt hij o.a. bij Unizo zeer hoge tevredenheidscores. (8,5 à 9,5/10 gemiddeld)

 Praktische info

Waar?

In house op aanvraag

Bel:  0473/261 265