"U bent te duur" hoe reageren en hoe vermijden en meer verkopen?

We ondersteunen het goede doel *

Locale power-workshop "naast uw deur" geen verplaatsing, geen tijdverlies.

(Compacte, krachtige power-praktijkworkshop: “nu leren morgen gebruiken”)

"Gildenhuis grote zaal beneden" Adres: CIAMBERLANIDREEF 92, 9120 BEVEREN

Naast uw deur en op verschillende uren, zoals het u best past:    

18 maart "Gildenhuis" 14.00 u - 17.00 u     //  sessie 1

18 maart "Gildenhuis" 18.00 u - 21.00 u    //   sessie 2

21 maart "Gildenhuis" 07.30 u - 10.30 u    //   sessie 3

21 maart "Gildenhuis" 11.00 u - 14.00 u   //    sessie 4

Inschrijven? Klik hier

Waar gaat het over?

Behoudt of maak nieuwe klanten en verkoop meer met een grotere marge dankzij onderhandeltechnieken en de nieuwste inzichten in sales.

Krijg je als verkoper, zaakvoerder of zelfstandige regelmatig te horen dat je te duur bent?

De praktijk wijst uit dat we daar in 80% van de gevallen verkeerd op reageren. Ook zou dit slechts een uitzondering moeten zijn. 

Een greep uit veel gehoorde antwoorden op het terrein en ook tijdens de seminaries:

-          "Over welk verschil spreken we?"

-           “Vergelijken we wel appelen met appelen?”

-          “Laat ons even bekijken wat het allemaal inhoudt.”

Lijkt onschuldig, maar allemaal fout en enige zelfs EXTREEM verkeerd, waardoor je direct in de verdediging komt te staan. het kan écht veel beter. 

Teveel toegeven heeft verschillende gevolgen:

- het tast het rendement van veel bedrijven sterk aan. De prijzendruk is sterk en we        verwachten dat deze tendens zich zal doorzetten, crisis of niet! 

- het tast uw imago aan als bedrijf, maar ook als individu. Respect moet je verdienen.

- het kweekt onzekerheid met alle gevolgen hieraan verbonden (ook uw uitstraling!)

Weten hoe onderhandelen, en vooral hoe het te vermijden, is zelfs een strategisch voordeel

In deze workshop zal u met  kunstgrepen,  inzichten en  technieken:

  • klaar staan om het hoofd te bieden, voorbereid en wel, en direct de juiste reactie geven op "U bent te duur": Geen twijfel mogelijk.
  • veel sneller tot de essentie gaan van wat klanten juist willen nu en in de toekomst, en daarmee uw verkoop exponentieel verbeteren.
  • meer waarde creëren, veel waardevoller zijn en overkomen
  • een veelvoud aan kracht en zelfzekerheid winnen door de manier waarop je met     klanten communiceert!
  • een ontwapenende IMPACT bezitten waardoor men u meer gunt! Daarvoor hoeft u   echt niet van persoonlijkheid te veranderen.  
  • u zal leren hoe u de klant zichzelf weet te overtuigen

      kijk naar het programma hieronder: : u krijgt in 3 uur wat anderen in twee dagen       geven: geen gezever: ervoor gaan en scoren!

 

Programma: *

++ Bewustmaking – inleiding: geef direct het juiste antwoord op "U bent te duur"

++ De mentale instelling: NAC

++ Essentiële communicatievaardigheden

++ Inzicht in veranderende marktsituaties en wat kan ik daartegen doen? (vb concurrentie internet, veel meer offerte-aanvragen, veel meer info, waardoor je direct als een "commodity" aanzien wordt enz...)

++ De essentie in onderhandeling – verdedig uw prijs op de juiste wijze

++ Vermijd "U bent te duur". Zorg dat de klant je waarde echt begrijpt: 3 bewezen technieken (SOBER, EVW²,de oriëntaties) waarmee u uzelf losmaakt van alle concurrentie! Dit zijn echte praktische impact technieken!

++ Waar zitten de opportuniteiten, en waar moet je zeker uitblijven?

++ Hoe kan je een betere “rapport” maken; leer inzicht krijgen in mensen en pas je communicatie hierop aan. Zeer krachtig in combinatie met de waardetechnieken  (FUN!)

++ De SOBER communicatietechniek: een enorme impact zonder als verkoper over te komen: uw klant vanzelf naar de aankoop vragen! -->  gebruik het direct !

 Mijn engagement:

--> Alleen praktijk: --> Direct "à la minute" bruikbaar. Nu leren, morgen toepassen!

--> Humor

--> Interactief

--> in deze workshop zitten inzichten die ook in je privé situatie nuttig zijn, met je collega's en met je hiërarchie, en dit op een positieve wijze ! Deze inzichten verhogen de tolerantiedrempel, wat bevorderlijk is voor de samenwerking en je persoonlijke ontwikkeling!

Extra meegenomen: je steunt Artsen Zonder Grenzen bij hun inspanningen.

Voor wie?

Deze workshop is geschikt voor zaakvoerders, zelfstandigen, vrije beroepen, account managers, techniekers of binnendienstmedewerkers met klantencontact, verkopers, sales managers en andere medewerkers die contact hebben met klanten. Startende medewerkers krijgen direct een hele hoop bagage bij. Ervaren (>20 jaar ervaring) medewerkers en verkopers werden soms tegen hun zin ingeschreven, maar zijn nadien toch enorm enthousiast over de technieken die zij niet kenden...  een serieuze bijkomende impact bovenop hun ervaringen.

  

Een greep uit de reacties van vorige trainingen:

-  “Mijn doel om tegen bepaalde concurrenten op te kunnen heb ik verbazend snel gehaald” (Vanessa IT)

- "Aanvankelijk niet enthousiast omdat de directie me had ingeschreven. Dat sloeg snel om door de interactie, de inhoud en het tempo. Ik besef nu hoeveel beter ik in bepaalde situaties had kunnen scoren. Terug enthousiast de baan op om nog meer te scoren!" (Jan Industrie 23 jaar ervaring)

"In die paar uur hebben we met ons team 11 actiepunten genoteerd, daar zijn we maanden mee bezig."  Patrick- Sales Director      

- "Ik heb ondanks mijn ervaring zeer veel zaken bijgeleerd, verwonderlijk" (Ignace, vertegenwoordiger medisch meubilair)

"Aanrader!" (Fernand, zaakvoerder verlichting)

-          “Ik weet nu écht wat ik moet doen als de aankoper me zegt: “dat is te duur” (Marc, zaakvoerder industrie)

-          "Na veel twijfelen ingeschreven. Geen minuut spijt van, want door de bijzonder praktische stijl is mijn onderhandel-onzekerheid grotendeels weggevallen. Ik haal betere resultaten, maar vooral; ik voel me veel sterker en beter voorbereid. (Sheila, verkoop ICT systemen)

  

Ervaren trainer

Philippe Sarens is al 20 jaar met verkoop en management bezig. Eerst in de marketing, nadien als verkoper en dan als sales manager en general manager.   Hij verzorgt sales audits, geeft coaching en training, en gaat daarbij ook steeds mee op het terrein. Geen theoretisch gezever dus, maar realistische gesprekken en rollenspelen die u uw hele carrière mee zal dragen. Zijn vroegere ervaring als aankoper is daarbij direct merkbaar. Hij vertrekt vanuit uw sterkten, en zorgt ervoor dat u de juiste dingen doet op cruciale momenten van waarheid. Unizo vraagt hem elk jaar om te komen spreken en animeren m.b.t. diverse commerciële technieken.  Met deze workshop haalt hij zeer hoge tevredenheidscores. (8,8 à 9,4/10 gemiddeld) 

 


 Prijs en inschrijving?

 

TOURPrijs: 159 euro (excl. BTW), bij betaling voor de aanvang op rekeningnummer iban: BE68 0682 3508 0234 met vermelding van uw firmanaam 

Inschrijven doet u eenvoudig in 2 stappen:

1. Stuur uw facturatiegegevens (BTW nr niet vergeten) per mail naar: info@sales-intelligence.be  of via tamola@pandora.be en vermeldt uw gekozen sessienummer (1. 2. 3 of 4) zie hieronder:

u kiest het nummer:

Sessie nummer 1:     18 maart "Gildenhuis" 14.00 u - 17.00 u     

Sessie nummer 2:     18 maart "Gildenhuis" 18.00 u - 21.00 u    

Sessie nummer 3:     21 maart "Gildenhuis" 07.30 u - 10.30 u    

sessie nummer 4:     21 maart "Gildenhuis" 11.00 u - 14.00 u      

--> U krijgt factuur en bevestiging van inschrijving

2. Betaal voor de aanvang op rekeningnummer IBAN: BE68 0682 3508 0234 (Tamola Bvba) (vermelding: Firmanaam en fact nr)

Betaling geldt als definitieve inschrijving

Prijs incl. drank 

 Extra's:

-         Copie van het boek: "als een vis in een bocaal": hoe bereik je klantgedrevenheid?

-         Tips en trics over onderhandelen

-         5 euro gaat naar Artsen Zonder Grenzen

 Bel of mail voor meer info: tamola@pandora.be of 0473/261 265

 

"Verkoop is als fietsen: blijf rijden of je valt"

(*) Per deelnemer schenkt Sales Intelligence gemiddeld 5 euro aan Artsen Zonder Grenzen. Dankzij verschillende workshops werd in 2016 € 961 overgemaakt aan Artsen Zonder Grenzen. Dat zal in 2019 veel meer zijn. Wilt u zelf ook AZG steunen? Neem contact op met iris.provoost@brussels.msf.org

(**) ook individuele of inhouse training en coaching mogelijk: vraag via: tamola@pandora.be