40 boost-ideeën
23. jun, 2014
- Bezoek je belangrijke bestaande klanten regelmatig
- Zoek naar je verloren klanten en neem contact
- Bedenk hoe je de resultaten van een bedrijf kunt verbeteren en contacteer het bedrijf:
- Per telefoon met een korte pitch
- Per advertentie: Adverteer met een gratis eerste consult/coaching/demo sessie
- Bedenk wat het profiel van je klant juist is, wat zijn problemen zijn, en hoe je ze kan oplossen en contacteer hem:
- Per telefoon met een korte specifieke pitch
- Per advertentie: vergeet niet een “call to action” te vermelden
- Start met een blog en promoot dit
- Bied aan om te spreken op zakelijke netwerkbijeenkomsten waar je doelpubliek dikwijls aanwezig is
- Ga naar evenementen waar je doelpubliek dikwijls aanwezig is
- Spreek op events van je vakgebied en zorg voor publicatie/zichtbaarheid
- Biedt aan een seminar te geven bij locale clubs (Lions, Rotary,…)
- Bedenk een handleiding over een onderwerp en plaats het bij websites van anderen
- Biedt iets gratis aan als dank voor referrals
- Geef pennen met jouw bedrijfsnaam op evenementen iplv naamkaartjes
- Werk samen met anderen door bvb gezamenlijke promotie-acties
- Zorg voor meerdere referenties, maak ze actief
- Doe mee met een beurs, nodig klanten en prospecten op met een inhoudelijke boodschap
- Geef terug aan een goed doel en promoot dit zijdelings
- Zorg voor trafiek naar je website door interessante publicaties
- Gebruik je facturatie als commerciële tool
- Gebruik je emailhandtekening als marketing tool
- Houdt contact met bedrijven of collega’s die een aanvullend product of dienst bieden en bezorg elkaar werk
- Laat oude en nieuwe klanten regelmatig nieuws van je horen
- Bundel je afspraken geografisch indien mogelijk
- Maak en oefen een ‘elevator pitch’ (op papier!) over wie jij helpt en waarmee
- Meld je aan bij de Kamer van Koophandel en organiseer mee of participeer aan hun activiteiten
- Laat onderzoeken welke sites door jouw klanten worden bezocht en adverteer daar
- Plaats een gerichte advertentie in een vakblad en probeer steeds te combineren met een publi-reportage (artikel)
- Schrijf een persbericht over iets dat te maken heeft met jouw diensten en probeer het in een locale krant of vakblad geplaatst te krijgen
- Contacteer vakpublicaties en spreek af om een artikel te schrijven, geef diverse titels en laat ze daaruit kiezen
- Lukt het niet, zoek dan een persattaché (linked-in) die je daarbij kan begeleiden
- Zorg er steeds voor om -kwalitatieve en originele (!)- visitekaartjes bij je te houden en deel ze uit
- Zorg er steeds voor dat je andere visitekaartjes of gegevens krijgt, zo bouw je actief je netwerk
- Probeer SEO of Google Adwords
- Schrijf een e-Book, een studie of een artikel voor je doelpubliek en promoot het online.
- Laat iedereen weten wie je helpt, en welk resultaat ze daarmee krijgen
- Maak een nieuwsbrief op en verstuur die regelmatig
- Vraag je tevreden klanten om testimonials en referrals
Meest recente commentaren