40 boost-ideeën

23. jun, 2014

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Bezoek je belangrijke bestaande klanten regelmatig
  2. Zoek naar je verloren klanten en neem contact
  3. Bedenk hoe je de resultaten van een bedrijf kunt verbeteren en contacteer het bedrijf:
  4. Per telefoon met een korte pitch
  5. Per advertentie: Adverteer met een gratis eerste consult/coaching/demo sessie
  6. Bedenk wat het profiel van je klant juist is, wat zijn problemen zijn, en hoe je ze kan oplossen en contacteer hem:
  7. Per telefoon met een korte specifieke pitch
  8. Per advertentie: vergeet niet een “call to action” te vermelden
  9. Start met een blog en promoot dit
  10. Bied aan om te spreken op zakelijke netwerkbijeenkomsten waar je doelpubliek dikwijls aanwezig is
  11. Ga naar evenementen waar je doelpubliek dikwijls aanwezig is
  12. Spreek op events van je vakgebied en zorg voor publicatie/zichtbaarheid
  13. Biedt aan een seminar te geven bij locale clubs (Lions, Rotary,…)
  14. Bedenk een handleiding over een onderwerp en plaats het bij websites van anderen
  15. Biedt iets gratis aan als dank voor referrals
  16. Geef pennen met jouw bedrijfsnaam op evenementen iplv naamkaartjes
  17. Werk samen met anderen door bvb gezamenlijke promotie-acties
  18. Zorg voor meerdere referenties, maak ze actief
  19. Doe mee met een beurs, nodig klanten en prospecten op met een inhoudelijke boodschap
  20. Geef terug aan een goed doel en promoot dit zijdelings
  21. Zorg voor trafiek naar je website door interessante publicaties
  22. Gebruik je facturatie als commerciële tool
  23. Gebruik je emailhandtekening als marketing tool
  24. Houdt contact met bedrijven of collega’s die een aanvullend product of dienst bieden en bezorg elkaar werk
  25. Laat oude en nieuwe klanten regelmatig nieuws van je horen
  26. Bundel je afspraken geografisch indien mogelijk
  27. Maak en oefen een ‘elevator pitch’ (op papier!) over wie jij helpt en waarmee
  28. Meld je aan bij de Kamer van Koophandel en organiseer mee of participeer aan hun activiteiten
  29. Laat onderzoeken welke sites door jouw klanten worden bezocht en adverteer daar
  30. Plaats een gerichte advertentie in een vakblad en probeer steeds te combineren met een publi-reportage (artikel)
  31. Schrijf een persbericht over iets dat te maken heeft met jouw diensten en probeer het in een locale krant of vakblad geplaatst te krijgen
  32. Contacteer vakpublicaties en spreek af om een artikel te schrijven, geef diverse titels en laat ze daaruit kiezen
  33. Lukt het niet, zoek dan een persattaché (linked-in) die je daarbij kan begeleiden
  34. Zorg er steeds voor om -kwalitatieve en originele (!)- visitekaartjes bij je te houden en deel ze uit
  35. Zorg er steeds voor dat je andere visitekaartjes of gegevens krijgt, zo bouw je actief je netwerk
  36. Probeer SEO of Google Adwords
  37. Schrijf een e-Book, een studie of een artikel voor je doelpubliek en promoot het online.
  38. Laat iedereen weten wie je helpt, en welk resultaat ze daarmee krijgen
  39. Maak een nieuwsbrief op en verstuur die regelmatig
  40. Vraag je tevreden klanten om testimonials en referrals