Minder weerstand meer impact door techniek en inzicht!

"U bent te duur" weerleggen maar vooral vermijden!

Een deel van de opbrengst gaat naar het goede doel. Sinds 2014 (*zie onder)

Op algemene aanvraag: nieuwe editie 2019:

(Compacte, krachtige praktijkworkshop: “nu leren morgen gebruiken”)

"De Pits" te Zolder

Behoudt of maak nieuwe klanten en verkoop meer met een grotere marge dankzij onderhandeltechnieken en de nieuwste inzichten in sales.

Krijg je als verkoper, zaakvoerder of zelfstandige regelmatig te horen dat je te duur bent?

De praktijk wijst uit dat we daar in 80% van de gevallen verkeerd op reageren. Ook zou dit slechts een uitzondering moeten zijn. 

Een greep uit veel gehoorde antwoorden op het terrein en ook tijdens de seminaries:

-          "Over welk verschil spreken we?"

-           “Vergelijken we wel appelen met appelen?”

-          “Laat ons even bekijken wat het allemaal inhoudt.”

-           "Euh, met wie vergelijkt u het dan?"

-          "Ja, maar u moet begrijpen dat....."

Lijkt onschuldig, maar enige zijn EXTREEM verkeerd, waardoor je direct in de verdediging komt te staan. het kan écht veel beter. 

Teveel toegeven heeft verschillende gevolgen:

- het tast het rendement van veel bedrijven sterk aan. De prijzendruk is sterk en we        verwachten dat deze tendens zich zal doorzetten, crisis of niet! 

- het tast uw imago aan als bedrijf, maar ook als individu. Respect moet je verdienen.

- het kweekt onzekerheid met alle gevolgen hieraan verbonden (ook uw uitstraling!)

Weten hoe onderhandelen is dus beslist geen luxe, en is zelfs een strategische asset!

In deze workshop zal u met  kunstgrepen,  procedures en  technieken :

  • klaar staan om het hoofd te bieden, voorbereid en wel, en direct de juiste reactie geven. Geen twijfel mogelijk.
  • veel sneller tot de essentie gaan van wat klanten juist willen nu en in de toekomst, en daarmee uw verkoop exponentieel verbeteren.
  • meer waarde creëren, veel waardevoller zijn en overkomen
  • inzien hoe u “u bent te duur” kan vermijden, diverse elementen, zware impact, leer dit effectief nu doen, met direct resultaat
  • direct en spontaan weten hoe u moet reageren op de weerlegging “u bent te duur”, en de juiste mentale instelling creëren.  
  • een veelvoud aan kracht en zelfzekerheid winnen door de manier waarop je met     klanten communiceert!
  • een ontwapenende IMPACT bezitten waardoor men u meer gunt! Daarvoor hoeft u   echt niet van persoonlijkheid te veranderen.  

      kijk naar het programma hieronder: : u krijgt in 4 uur wat anderen in twee dagen geven: geen gezever: ervoor gaan en scoren!

 

Programma: *

++ Bewustmaking – inleiding: geef direct het juiste antwoord op "U bent te duur"

++ De mentale instelling: NAC

++ Essentiële communicatievaardigheden

++ Inzicht in veranderende marktsituaties en wat kan ik daartegen doen? (vb concurrentie internet, veel meer offerte-aanvragen, veel meer info, waardoor je direct als een "commodity" aanzien wordt enz...)

++ De stappen in onderhandeling – verdedig uw prijs

++ Vermijd "U bent te duur": zorg dat de klant je waarde echt begrijpt: 3 bewezen technieken (SOBER, EVW²,de oriëntaties) waarmee u uzelf losmaakt van alle concurrentie! Dit zijn echte praktische impact technieken!

++ Waar zitten de opportuniteiten, en waar moet je zeker uitblijven?

++ Hoe kan je een betere “rapport” maken; leer inzicht krijgen in kleuren en pas je communicatie hierop aan. Zeer krachtig in combinatie met de waardetechnieken  (FUN!)

++ De SOBER communicatietechniek: een enorme impact zonder als verkoper over te komen: gebruik het direct !

 Mijn engagement:

--> Alleen praktijk: --> Direct "à la minute" bruikbaar. Nu leren, morgen toepassen!

--> Humor

--> Interactief

--> in deze workshop zitten inzichten die ook in je privé situatie nuttig zijn

Extra meegenomen: je steunt Artsen Zonder Grenzen bij hun inspanningen.

Voor wie?

Deze workshop is geschikt voor zaakvoerders, zelfstandigen, vrije beroepen, account managers, techniekers of binnendienstmedewerkers met klantencontact, verkopers, sales managers en andere medewerkers die contact hebben met klanten. Startende medewerkers krijgen direct een hele hoop bagage bij. Ervaren (>20 jaar ervaring) medewerkers en verkopers werden soms tegen hun zin ingeschreven, maar zijn nadien toch enorm enthousiast over de technieken die zij niet kenden... ook voor hen een serieuze impact.

  

Een greep uit de reacties van vorige trainingen:

-  “Mijn doel om tegen bepaalde concurrenten op te kunnen heb ik verbazend snel gehaald” (Vanessa IT)

- "Aanvankelijk niet enthousiast omdat de directie me had ingeschreven. Dat sloeg snel om door de interactie, de inhoud en het tempo. Ik besef nu hoeveel beter ik in bepaalde situaties had kunnen scoren. Terug enthousiast de baan op om nog meer te scoren!" (Jan Industrie 23 jaar ervaring)

- "In die paar uur hebben we met ons team 11 actiepunten genoteerd, daar zijn we maanden mee bezig."  Patrick- Sales Director      

- "Ik heb ondanks mijn ervaring zeer veel zaken bijgeleerd, verwonderlijk" (Ignace, vertegenwoordiger medisch meubilair)

- "Aanrader!" (Fernand, zaakvoerder verlichting)

-          “Ik weet nu écht wat ik moet doen als de aankoper me zegt: “dat is te duur” (Marc, zaakvoerder industrie)

-          "Na veel twijfelen ingeschreven. Geen minuut spijt van, want door de bijzonder praktische stijl is mijn onderhandel-onzekerheid grotendeels weggevallen. Ik haal betere resultaten, maar vooral; ik voel me veel sterker en beter voorbereid. (Sheila, verkoop ICT systemen)

  

Ervaren trainer

Philippe Sarens is al 20 jaar met verkoop en management bezig. Eerst in de marketing, nadien als verkoper en dan als sales manager en general manager.   Hij verzorgt sales audits, geeft coaching en training, en gaat daarbij ook steeds mee op het terrein. Geen theoretisch gezever dus, maar realistische gesprekken en rollenspelen die u uw hele carrière mee zal dragen. Zijn vroegere ervaring als aankoper is daarbij direct merkbaar. Hij vertrekt vanuit uw sterkten, en zorgt ervoor dat u de juiste dingen doet op cruciale momenten van waarheid. Unizo vraagt hem elk jaar om te komen spreken en animeren m.b.t. diverse commerciële technieken.  Met deze workshop haalt hij zeer hoge tevredenheidscores. (8,8 à 9,4/10 gemiddeld) 

Praktische info, Waar? Wanneer?

Minder verkeer op de middag, op goed bereikbare plaatsen: 

Steeds van 13.20u tot 17.40u (ontvangst vanaf 13.00u) :

Dinsdag 26 februari: De Pits te Terlamen (Heusden-Zolder) (op 2 min. van afrit "zolder" E313 of E314) Sterrenwacht 143, 3550 Terlamen.

https://www.lodge-hotels.be/nl/hotels/b/de-pits-zolder

Individuele sessie ? mail naar info@sales-intelligence.be voor info of een datum.  

 


Prijs en inschrijving?

Prijs: 385 euro (iplv 435 euro excl. BTW), bij bestelling en betaling voor de aanvang op rekeningnummer iban: BE68 0682 3508 0234 met vermelding van uw firmanaam

Bijna vol, aantal plaatsen vrij:    3

Inschrijven doet u eenvoudig in 2 stappen:

1. Stuur uw facturatiegegevens (BTW nr niet vergeten) per mail naar: 

info@sales-intelligence.be  of via tamola@pandora.be

--> U krijgt factuur en bevestiging van inschrijving

2. Betaal voor de aanvang op rekeningnummer IBAN: BE68 0682 3508 0234 (Tamola Bvba) (vermelding: Firmanaam en fact nr)

Facturatie geldt als definitieve inschrijving

Prijs incl. drank , parking gratis

 Kortingen:

-          Breng een collega mee, u krijgt 10% extra korting (niet cumuleerbaar met andere                 kortingen)

-          Deelnemers van het voorgaande "U bent te duur" krijgen 15% korting

 Bel of mail voor meer info: tamola@pandora.be of 0473/261 265

"Verkoop is als fietsen: blijf rijden of je valt"

(*) Per deelnemer schenkt Sales Intelligence gemiddeld 14 euro aan Artsen Zonder Grenzen. Dankzij verschillende workshops werd in 2016 € 961 overgemaakt aan Artsen Zonder Grenzen. Wilt u zelf ook AZG steunen? Neem contact op met iris.provoost@brussels.msf.org

(**) ook individuele of inhouse training en coaching mogelijk: vraag via: tamola@pandora.be